ZAKON O IZBORU ČLANOVA PREDSJEDNIŠTVA BOSNE I HERCEGOVINE - građanski prijedlog -

 (dr. Aleksandar Knežević; a.knezevic@reic.org.ba)

1. Osnovni postulati


1. Bosna i Hercegovina je građanska država sa izraženim mehanizmima za spriječavanje etničke

majorizacije i diskriminacije.


2. Etničnost treba shvatati kao etnokulturalnost, a ne kao etnopolitičnost.


2. Značenje pojmova


2.1. Građanin (engl. Citizen) – stanovnik Bosne i Hercegovine;

2.2. Nacija (engl. Nation) – država; nacionalni – državni;

2.3. Narodi (engl. Peoples prema Daytonskom mirovnom sporazumu) – etničke zajednice: Bosanski

Bošnjaci, Bosanski Hrvati i Bosanski Srbi;

2.4. Ostali - Bosanski Jevreji i Bosanski Romi, nacionalne manjine (engl. National minorities):, te

drugi kojima je taj status priznat bh. zakonodavstvom; kao i oni koji se izjašnjavaju kao

stanovnici Države - Bosanci i koji se izjašnjavaju samo kao građani.



3. Osnovi Zakona


3.1. Kandidati za članove Predsjedništva treba da budu bosansko-hercegovačkog državljanstva

(nacionalnosti);


3.2. Utvrđuju se četiri etničke kategorije: narodi (i) Bosanski Bošnjaci, (ii) Bosanski Hrvati, (iii)

Bosanski Srbi (svi dati pod 2.3) i  (iv) Ostali (dati pod 2.4.)


etničke kategorije



narodi


 

Bos. Bošnjaci

Bos. Hrvati

Bos. Srbi

Ostali


3.3. Članovi Predsjedništva BiH su predsjednik Države i podpredsjednik Države. 
       Oni ne  mogu biti iz iste etničke kategorije (v. 3.2.).

3.4. Izborni mandat je četiri godine. Jedno lice u toku svog živora može da bude izabran za člana

Predsjedništva BiH najviše dva puta.


3.5. Izborna jedinica je teritorija države Bosne i Hercegovine. Nju obuhvataju: Federacija Bosne i

Hercegovine (engl. the Federation of Bosnia and Herzegovina), Republika Srpska (engl. the

Republika Srpska) i Distrikt Brćko (engl. Brcko District). 


3.6. Svaki član Predsjedništva BiH predstavlja svakog građanina države.


3.7. Izbornu listu čini abecedni (u FBiH i DB) / azbučni (u RS) popis svih kandidata uz naznaku

njihove etničke kategorije, a prema njihovom pismenom izjašnjavanju  o pripadnosti jednoj od

četiri etničke kategrije. Izborna lista je valjana ukoliko su na njoj pripadnici najmanje dvije

etničke kategorije. 


3.8. Za predsjednika Predsjedništva Države imenuje se lice koje je na obavljenim izborima osvojilo

najviše glasova. Za podpredsjednika se imenuje lice sa slijedećim najvećim brojem glasova, a

koje nije pripadnik etničke kategorije kao predsjednik. Ukoliko jedan od njih ili oba nemaju

preko 50 % glasova glasača izašlih na izbore, obavlja se drugi krug glasanja za jednu ili obje

funkcije.


3.9. U cilju zastupljenosti u vlasti sve četiri etničke kategorije, Predsjednik Doma naroda

Parlamentarne skupštine BiH i predsjednik Vijeća ministara su iz etničkih grupa koje nisu

zastupljene u Predsjedništvu BiH. Njih četvero čine Neformalno koordinaciono tijelo.


Neformalno kordinaciono tijelo Bosne i Hercegovine

3.10. U cilju donošenja ovog izbornog zakona potrebno je izmjeniti Ustav Bosne i Hercegovine -

uspostaviti mehanizme izmjene ustava u smislu udovoljavanja presudama evropskih sudova i

približavanja Evropskoj uniji, 


4. Rezime


4.1. Svi građani Bosne i Hercegovine imaju i aktivno i pasivno izborno pravo. Izborna jedinica je

teritorija države Bosna i Hercegovina. 


4.2. Predsjednik Predsjedništva države, Podpredsjednik Predsjedništva države, Predsjednik

Parlamentarne škupštine BiH i Predsjednik Vijeća ministara su iz različitih - od ukupno četiri -

etničkih kategorija. 


Izvor: aklogika.blogspot.com

Sarajevo, 2023-08-30


 









Popularni postovi s ovog bloga

MALA ŠKOLA KULTURE I SUBKULTURE GOVORA

JAVNO PRIZNAJEM - JA SAM JEDAN OD ODGOVORNIH ZA RASPAD JUGOSLAVIJE

BOSANSTVO JE BUDUĆNOST BOSNE

FEDERALNA ELEKTRO DEMOKRATIJA JEDNAKO VEĆI RAČUNI ZA ELEKTRIČNU ENERGIJU

PLANETA ZEMLJA - ZAVRŠNI IZVJEŠTAJ ZA 2024. GODINU (2024. decembar, 23 h, 59 min i 58 s)